Insentials lanceert Smart Collagen, een innovatief collageen shot

En brengt daarmee als eerste een liver friendly-variant op de markt

• Met 10g per shot, de hoogste concentratie collageen
  • Zonder kunstmatige smaak en zoetstoffen die belastend zijn voor je lever
  • Opneembaarheid collageen peptiden tot 91%
  • Pre-keratine booster
  • Een shot voor gemakkelijk inname

Het Belgische Insentials zet vanaf haar start in 2021 volop in op innovaties, steeds met de nodige wetenschappelijke onderbouwing. Oprichtster Amandine De Paepe startte het sterk groeiende vitaminemerk uit een noodzaak. "95% van de vrouwen kampt met een vitaminetekort, een probleem dat niet opgelost kan worden door enkel en alleen een gezonde levensstijl." zegt Amandine. "Bij Insentials geloven we niet in one-pill-fits-all, iedere vrouw heeft andere noden. En net daarom zetten wij zo hard in op innovaties. Studies, klantenervaringen en constante bijscholing geven ons de juiste inzichten om zo de beste supplementen te creëren, op maat van iedere vrouw. En dat is voor deze innovatie, het Smart Collagen 10g-shot, niet anders. Een unieke formule met de beste ingrediënten in de juiste dosages." besluit Amandine De Paepe trots.

Collageen speelt een belangrijke rol in ons lichaam. Dit essentieel eiwit houdt je spieren en gewrichten soepel en zorgt ervoor dat je huid, haar en nagels stevig en elastisch blijven. Je houdt er dus best rekening mee dat de hoeveelheid collageen die ons lichaam zelf aanmaakt, afneemt met de jaren: tegen je 40ste met een vierde en tegen je 60ste zelfs met de helft. Bovendien hebben ook hormonale veranderingen een directe impact op onze huidelasticiteit. Daarom is het belangrijk om je huid, haar en nagels van binnenuit extra te voeden. ​

De juiste voeding en supplementen helpen jouw lichaam in topconditie te houden. Zo bedraagt de optimale dagelijkse inname van collageen om huidveroudering tegen te gaan 10g per dag. Insentials gaat voluit voor een dikke 10(g) op 10, terwijl de meeste vloeibare collageensupplementen op de markt slechts 5g bieden. Het Smart Collagen 10g-shot van Insentials is dan ook het resultaat van een grondige zoektocht naar het beste supplement van de hoogste kwaliteit met de meest degelijke wetenschappelijke onderbouwing.

"Vaak worden grote hydrolysaten (lees: stukken) collageen gebruikt vanwege de smaak. Hoe kleiner de 'stukjes' collageen, hoe slechter de smaak. Maar ook hoe kleiner de collageen peptiden, des te beter ze worden opgenomen door ons lichaam." zo vertelt Amandine enthousiast. "Daarom ben ik maar wat trots op deze innovatie: ons Smart Collagen 10g-shot bestaat uit minuscule collageen peptiden, met een opneembaarheid van 91% én met een heerlijk en natuurlijk aroma van aardbei zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen."

"Collageen (en supplementen) met kunstmatige smaak- en zoetstoffen kunnen bijdragen aan een overbelasting van de lever. We weten dat de gezondheid van je lever weerspiegelt op je huid en dat een zuivere lever zorgt voor een betere opnamecapaciteit van eiwitten (zoals collageen). Ik ben dan ook ontzettend enthousiast over de unieke formule van collageen en vitamine C in ons Smart Collagen 10g-shot. Zonder enige toevoeging van zoetstoffen, een unicum op de markt. Enkel pure ingrediënten van de hoogste kwaliteit."zegt Amandine De Paepe, voedingswetenschapper en oprichtster Insentials.

Naast de hoogste dosering natuurlijk collageen biedt het Smart Collagen 10g-shot een unieke combinatie van ingrediënten. De formule bevat een superieure vorm van vitamine C, die ervoor zorgt dat je lichaam het eiwit beter kan opnemen. Bovendien zorgen de toegevoegde aminozuren, methionine en L-cysteine, voor een keratine-boost: het belangrijkste bestanddeel van huid, haar en nagels. Uiteraard zonder enige vorm van belastende smaak-, kleur- en zoetstoffen: zo functioneert ook je lever optimaal voor een topresultaat én een topvorm.

Het Smart Collagen 10g-shot van Insentials is verkrijgbaar via insentials.com voor een aanbevolen verkoopprijs van €149,50 voor 30 shots.

Persberichten in je mailbox

Over Insentials

Amandine de Paepe is voedingswetenschapper en startte Insentials vanuit een noodzaak. Na haar master in voedingswetenschappen (universiteit wageningen) en European Master in voedingstechnologie (universiteit Lund & universiteit cork) werkte ze jarenlang in de farmaceutische sector. Daar voelde ze een gebrek aan een holistische aanpak. In 2021 richtte ze Insentials op, een op wetenschap gebaseerd digitaal platform dat vrouwen en mannen gepersonaliseerde voedings- en vitamineplannen biedt mét gratis advies-op-maat. De missie van Insentials® is om alle vrouwen en mannen te helpen een gezond en energiek leven te leiden door de tekorten in voedingsstoffen, waar ieder individu mee geconfronteerd wordt, aan te vullen. In 2023 publiceerde Amandine De Paepe haar eerste boek: Er ligt meer op je lever dan je denkt. Begin 2024 won Amandine de Bold Future Award van Veuve Clicquot.